Retroflex: een familiebedrijf dat al 35 jaar innoveert

Het verhaal van Retroflex als familiebedrijf begint in 1984.
Toen Kees Scholts als vertegenwoordiger werkte voor een Frans bedrijf in gecoate stoffen, merkte hij een gebrek aan echt duurzaam retro-reflecterende materialen.

Onder de naam 'Scholts Retro-Reflecterende Producten’ begon Kees, samen met specialisten in hoogfrequent lassen en zeefdruk, met het ontwikkelen van verschillende producten. Van kinderkleding en sportkleding tot bedrijfskleding en reflecterende laadklepvlaggen voor vrachtwagens. In 1996 werd de handelsnaam Retroflex ook de bedrijfsnaam, en richtte Kees zich meer en meer op de markt voor beschermende veiligheidskleding.

Retroflex bleef zoeken naar nieuwe oplossingen op basis van duurzame materialen van hoge kwaliteit. En dat bleef niet onopgemerkt. Grote opdrachten voor Deutsche Telecom en het Deutsches Rotes Kreuz zetten Retroflex op de kaart als innovatieve en betrouwbare speler in de markt van professionele veiligheidskleding. Door het lanceren van een geheel nieuw product, het brandwerende triple trim (nu Cofab91-AR), draagt Retroflex sinds 2004 bij aan de beschermende brandweerkleding in heel Europa. En tot op de dag van vandaag levert Retroflex nog steeds het embleem voor het Deutsches Rotes Kreuz.

In 2014 besloot Kees het stokje over te dragen aan zijn zoon Allart, die toen al enkele jaren in het bedrijf werkte. Allart bouwde voort op de familietraditie van het ontwikkelen van de producten van morgen. Kees: "Ik zie dat Allart het bedrijf nog breder en sterker gemaakt heeft. Met een serie nieuwe innovatieve producten waar ik heel enthousiast van wordt."

Anno 2019 groeit Retroflex internationaal met verkooppunten in Italië, Oost-Europa (Praag) en het Verenigd Koninkrijk. Als familiebedrijf kan Retroflex bouwen op een schat aan opgedane kennis en ervaringen met de markt van retro-reflecterende materialen. Allart: "Met dank aan de basis die Kees legde heb ik in de afgelopen acht jaar het vertrouwen gekregen om met trots ons mooie bedrijf verder te ontwikkelen. Mijn doel voor de komende jaren is om ons team en onze activiteiten verder uit te bouwen. En om te blijven zoeken naar nieuwe en verbeterde toepassingen. Want dat is de kracht van ons familiebedrijf."

 

Wilt u meer weten?